Atât utilizatorul (cetățeanul sau firma), în calitate de beneficiar al serviciului, cât și noi, în calitate de prestator al serviciului, avem DREPTURI și OBLIGAȚII.
Drepturile utilizatorului
a. Să utilizeze, liber și nediscriminatoriu serviciul, în condițiile contractului de delegare.
Fiecare cetățean, fiecare firmă sau instituție trebuie să beneficieze de ridicare deșeurilor (serviciul de salubrizare) în mod egal, indiferent de statut, etnie, religie, nivel de pregătire, nivel al veniturilor, obiect de activitate, etc.
b. Să sesizeze primăriilor/reprezentanților primăriei orice deficiențe constatate în legătură cu serviciul prestat și să facă propuneri pentru înlăturarea lor, îmbunătățirea activității și creșterea calității serviciului.
Și noi putem greși. Dacă sesizați deficiențe în prestarea serviciilor noastre vă rugăm să anunțați primăria, să ne comunicați și nouă pe adresa de email sau la telefon, și, FOARTE IMPORTANT, să ne comunicați și cum vedeți remedierea situației sau creșterea calității serviciului. Opiniile dumneavoastră contează pentru creșterea calității serviciului și creșterea confortului dumneavoastră.
c. Să beneficieze de prestarea serviciului în condițiile regulamentului de salubrizare, a contractului, ale actelor normative în vigoare, la nivelurile stabilite în contract.
Cetățeanul, firmele și instituțiile publice beneficiază de prestarea serviciilor, așa cum sunt ele descrise aici ↗. Dacă ai tipuri de deșeuri care nu sunt precizate sau descrise te rugăm să ne scrii pe email sau să ne suni și vom clarifica.
d. Să conteste plata serviciilor când constată încălcarea prevederilor contractuale (pentru AEIP)
Reiterăm, NU SUNTEM PERFECȚI! Dacă constatați că nu ne-am îndeplinit obligațiile asumate, vă rugăm să ne comunicați, pe email sau telefonic, constatările dumneavoastră și în cel mai scurt timp vom clarifica/corecta/lămuri situația sesizată.
e. Să fie dotați de operator, în condițiile regulamentului, cu recipiente de colectare adecvate.
Utilizatorul casnic va primi, GRATUIT, 3 pubele: una neagră, una galbenă și una albastră. Firma sau instituția va trebui să își asigure infrastructura necesară pentru colectarea deșeurilor (asigurăm prin închiriere sau vânzare).
a. Să achite taxa de salubrizare în termenele legale, iar pentru firme și instituții, să achite obligațiile de plată în termenele stabilite.
Serviciul de salubritate este unul care trebuie să se autofinanțeze, la fel ca alimentarea cu apă, furnizarea de energie electrică etc. Achitarea taxei la primărie sau plata facturilor în termenele legale (15 zile) are un rol foarte important în păstrarea calității serviciului, asigurarea continuității acestuia și asigurarea cash-flow-ului necesar. Nu ne dorim să avem întârzieri la plata salariilor personalului nostru, așa cum nici dumneavoastră nu vă doriți să rămâneți cu deșeurile la poartă!
b. Să colecteze separat, pe tipuri de materiale deșeurile produse, conform sistemului de colectare stabilit.
Având pubele diferite, neagră, albastră și galbenă, fiecare utilizator este OBLIGAT să le folosească în mod corespunzător. Ceea ce se pune în fiecare pubelă, găsiți pe acest site.
c. (doar pentru firme și instituții) Să încheie contracte pentru prestarea activităților NUMAI cu operatorul căruia i-a fost delegată gestiunea activității.
Fiecare firmă și instituție are obligația de a încheia contract pentru colectarea deșeurilor, atât reziduale, cât și reciclabile, DOAR cu operatorul care are contract pe zona respectivă. În cazul de față, pentru zona 2 Moara, operator este Ritmic COM SRL, iar pentru lot Gura Humorului și Fălticeni, operator este Diasil Service SRL. Delimitarea zonelor este disponibilă aici ↗.
d. Să nu introducă în recipientele de colectare deșeuri din categoria celor cu regim special (periculoase, toxice, explozive), animaliere, provenite din construcții, DEEE – uri, din toaletarea pomilor sau curățarea și întreținerea spațiilor verzi.
Aceste deșeuri sunt FLUXURI SPECIALE, se colectează cu autovehicule speciale, în cadrul unor campanii de colectare sau la solicitarea utilizatorului.
b. Să aibă exclusivitatea prestării activităților componente a serviciului de salubrizare pentru utilizatorii din aria delegată pentru care are contract de delegare a gestiunii.
Prin semnarea contractului cu ADIGD Suceava, operatorul, Ritmic COM SRL în cazul lotului 2 și Diasil Service SRL în cazul lotului 3, sunt singurii operatori care pot presta următoarele activități: - Colectarea deșeurilor RECICLABILE - Colectarea deșeurilor REZIDUALE - Colectarea deșeurilor rezultate din amenajarea/reamenajarea locuințelor - Colectarea deșeurilor voluminoase Nici un alt operator nu poate presta aceste servicii. (doar pentru firme)
d. Să suspende sau să limiteze prestarea serviciului, fără plata vreunei penalizări, cu un preaviz de 5 zile lucrătoare, dacă sumele datorate nu au fost achitate după 45 de zile de la primirea facturii.
Asigurarea cash-flow-ului este primordială în prestarea activității noastre (pentru oricine, de altfel). Dacă întâmpini probleme în asigurarea sumelor pentru plata serviciilor prestate, pentru evitarea suspendării serviciului (nu îți dorești să nu îți fie ridicate deșeurile 4 săptămâni, mai ales dacă este vară) te așteptăm la o discuție pentru găsirea/agrearea unor termene rezonabile. NU NE DORIM NICI SĂ SUSPENDĂM PRESTAREA SERVICIULUI și nici SĂ PERCEPEM PENALITĂȚI.
a. Să presteze activitățile delegate pentru toți utilizatorii, să colecteze întreaga cantitate de deșeuri municipale.
Fiecare utilizator, persoană fizică sau firmă, va beneficia de serviciile de colectare și transport deșeuri, în mod egal. Prestarea serviciului NU VA FI CONDIȚIONATĂ în nici un fel, atâta timp cât fiecare utilizator respectă condițiile minimale impuse (să fie separate corespunzător, să fie puse în pubele/ containere).
b. Să doteze utilizatorii cu mijloacele necesare colectării separate, în condițiile regulamentului.
Fiecare locuință individuală va primi 3 pubele, una neagră, una galbenă și una albastră. Punctele de colectare de pe raza UAT – urilor vor fi dotate conform cerințelor din caietul de sarcini. Fiecare firmă sau instituție publică are obligația să îți asigure, din resurse proprii, necesarul de pubele/containere, raportat la cantitatea de deșeuri generată și frecvența de colectare. (pentru persoane fizice) Realizarea unei documentații se bazează pe informații care sunt valabile pentru majoritatea populației, nu se iau în calcul excepțiile. Dacă aveți o familie numeroasă, care depășește 5 – 6 membri și constatați că numărul de pubele nu vă este suficient, într-o exploatare normală, vă rugăm să ne contactați. Vom suplimenta numărul de recipiente astfel încât întreaga cantitate de deșeuri să poată fi debarasată în acestea (NU NE DORIM SĂ RIDICĂM DEȘEURILE LĂSATE LÂNGĂ PUBELE), raportată la modul de separare și frecvența de colectare.
c. Să țină gestiunea separată pentru fiecare activitate în parte.
Colectarea deșeurilor se va face cu autovehicule separate, flux casnic (peroane fizice) și non-casnic (firme și instituții). Centralizând informațiile, vom avea o evidență clară a cantităților generate pe fiecare flux și categorie de deșeu (rezidual, reciclabil, alte tipuri).
d. Să respecte indicatorii de performanță stabiliți prin contractul de delegare a gestiunii, să îmbunătățească continuu calitatea serviciilor prestate.
Realizarea activităților, de la colectarea separată a deșeurilor, la realizarea campaniilor de colectare pentru fluxurile speciale (voluminoase, periculoase) și colectarea deșeurilor abandonate, se realizează sub stricta monitorizare a ADIGD. Și sunt prevăzuți indicatori de performanță cu penalități pentru neîndeplinirea lor. În cazul nostru acestea sunt amenzile, și nu sunt în cuantum fix.
e. Să factureze serviciile prestate, la tarife legal aprobate.
Prețurile practicate pentru serviciile specifice sunt cele aprobate de consiliile locale sau ADIGD. Nu există posibilitatea folosirii altor prețuri și nici posibilitatea de negociere între parteneri.
f. Să înființeze activitatea de dispecerat și să înregistreze toate reclamațiile și sesizările. Să răspundă în scris, în termen de 30 de zile, la sesizările primite în scris.
Un dispecerat va primi fiecare sesizare ce va fi înregistrată și urmărită până la rezolvarea ei.
g. Să țină evidența gestiunii deșeurilor și să raporteze periodic autorităților competente situația.
Legislația impune păstrarea unei evidențe stricte a cantităților de deșeuri, de la colectare până la depozitare și/sau valorificare. Periodic, aceste informații sunt raportate autorităților competente: Agenția de Mediu, Garda de Mediu, ANRSC etc.